Webügy | Biztonságosabb elektronikus fizetés
 

Biztonságosabb elektronikus fizetés

Biztonságosabb elektronikus fizetés

Új szabályokat fogadott el az Európai Bizottság

 

Az elektronikus kereskedelem terjedésével a készpénzes fizetést lassacskán minden piaci területen kezdik felváltani az elektronikus fizetési megoldások. A technika fejlődésével a felhasználói igények is jelentősen átalakultak, azonban ahhoz, hogy minden akadálymentesen és biztonságosan működhessen szigorú adatbiztonsági intézkedésekre van szükség.

Az üzletekben történő bankkártyás és az online vásárlások során végrehajtott elektronikus fizetések biztonságosabbá tételének érdekében az Európai Bizottság új jogszabályokat fogadott el.

Jelenleg, ha bankkártyával szeretnénk fizetni üzletben vagy online, csupán a PIN kódunkra (nagyobb összegű tranzakciók esetén) vagy a bankkártyánkon szereplő adatokra van szükségünk, azonban nap, mint nap számtalan visszaélés és csalás történik. Az új szabály értelmében sok esetben ez már nem lesz elegendő.

A jövőben, a fizetést megelőzően legalább két, egymástól független elem használata lesz szükséges a hitelesítéshez.

 

Mit jelent a két egymástól független hitelesítő elem használata?

 

Az erős biztonsági hitelesítést igénylő tranzakciók esetében a bankkártya vagy mobiltelefon mellett egy jelszóra vagy biometrikus azonosítóra (pl.: ujjlenyomat) is szükség lesz, továbbá bizonyos esetekben ezek mellett, egy az adott tranzakcióra vonatkozó kódot is alkalmazni kell majd a biztonságos fizetés érdekében.

 

Milyen tranzakciók mentesülnek ez alól?

 

A kis összegű érintéses fizetések és tranzakciók, továbbá a tömegközlekedési és parkolási  díjak fizetése is mentesül a szabály alól.

Amennyiben a tranzakciókra vonatkozó kockázatértékelési eljárások segítségével azonosítani tudják a csalásgyanús ügyleteket, a pénzforgalmi szolgáltatók is mentességet kaphatnak az új biztonsági szabályok alól.

A szabályok külön kitérnek a bankok szolgáltatásaira, valamint az innovatív fizetési megoldások és számlainformációs eszközöket kínáló szolgáltatókra, amely esetetekben a kiemelt ügyfél-hitelesítés és a gördülékeny ügyintézés is meglehetősen fontos szerepet tölt be. Azaz lehetővé teszik továbbra is a fogyasztók számára, hogy a FinTech szolgáltatók innovatív szolgáltatásit kényelmesen igénybe vehessék, amellett, hogy a vonatkozó biztonsági előírásokat betartják. A szabályzás szerint az online számla hozzáférést kínáló bankoknak együtt kell működniük a FinTech vállalatokkal vagy más pénzintézetekkel, valamint ennek megfelelően biztonságos kommunikációs csatornákat kell létrehozniuk a fizetések lebonyolításához és az adatok továbbításához.

 

Hogyan hat ez a fogyasztókra?

 

Az biztosan állítható, hogy az újfajta ügyfél-hitelesítési rendszer lehetővé teszi, a biztonságosabb bankkártyás és online tranzakciók lebonyolítását.

Az online kereskedelemben szélesebb fizetési választék jelentkezik majd, amely kedvező és kényelmes lesz a felhasználóknak, valamint nem utolsó sorban, a személyes pénzügyek kezelése hatékonyabbá válhat az összesítő alkalmazások segítségével.

 

 

Modern világunk egyértelműen az online bonyolított ügyintézés és vásárlás felé halad, kényelmi és időhatékonysági szempontokból, amelyet nagyban elősegít az új szabályzás. A piaci szolgáltatók igazán modern szolgáltatásokat nyújthatnak a fogyasztók számára, amellett, hogy az adataik biztonságát is garantálni tudják.

 

Mit gondol az új szabályról? Mondja el véleményét…

 

 

 

 

 



KAPCSOLAT