Webügy | Beszéljünk róla.. – GDPR, avagy az adatvédelem új korszaka 2.
 

Beszéljünk róla.. – GDPR, avagy az adatvédelem új korszaka 2.

Beszéljünk róla.. – GDPR, avagy az adatvédelem új korszaka 2.

Blogsorozatunk múltheti részében összeszedtünk az alapvető információkat,  amit a GDPR-ról tudni érdemes; kik az érintettek, mit tartalmaz a rendelet szövege és mekkora a büntetés mértéke.

Mostani részben a hirdetéseket és az azokat érintő változtatásokat szedtük össze, hogy mindenki képbe kerüljön a fontosabb változásokról.

GDPR vs Online Marketing

Rengeteg honlap foglalkozik már a témával, hiszen a GDPR az online marketinges szakemberek munkáját is rendesen megnehezíti. E-mail marketing, weblap analitika, remarketing: mind-mind olyan témakör, amelyet a mindennapokban használunk és komoly változásokon esnek át. Ezeket most sorra vesszük a könnyeb megértés miatt.

Vége az E-mail marketingnek?

Ha teljesen nem is szűnik meg, de a mai formája bizonyára teljesen át fog alakulni. Marketing célú üzeneteket ezentúl a magánszemély előzetes hozzájárulása esetén lehetséges csak küldeni. Mellette figyelni kell arra is, hogy ha az ügyfelet most azért keressük meg, hogy járuljon hozzá további reklámanyagok küldéséhez, akkor már az is marketing üzenetnek minősül és a gdpr jogszabályába ütközik.

Ezentúl figyelnünk kell arra is, hogy nem lehet automatikusan elfogadtatni a feliratkozást. Tehát nem lehet kiskapuként olyan trükköket alkalmazni, hogy automatikusan be van ikszelve a feliratkozás gomb. Gyakran tapasztaljuk azt, hogy egyes cégek el szokták rejteni a leiratkozás gombot. Most már ennek is vége.

Eltérő e-mail küldő rendszerek egyedi gdpr megoldásokat fejlesztettek ki az elmúlt hónapokban, érdemes elolvasni, hogy ők hogyan oldják meg ezeket a “problémákat” .

Google Analytics

A Google Analytics-et senkinek sem kell bemutatni. Ha van saját honlapja bizonyára el van helyezve követési kód az Ön weblapján is.

Mivel az Analytics rengeteg adatot mér, amelyek alkalmasak személyek beazonosítására ezért a GDPR rendelete rá is vonatkozik.

Analytics beállítások módosításáról, IP cím anonimizálásról, és egyéb E-kereskedelmi mérésekről a ThePitch blog alapos kutatómunkát végzett. Annak, akit részletesebben érdekelnek az Analyticshez és az online marketinghez kapcsolódó változások érdemes elolvasnia az Ő cikküket is.

A legnagyobb vesztes: Remarketing

A végére hagytuk az online marketing legnagyobb vesztesét, a remarketinget. Remarketingnek nevezzük azt a hirdetés fajtát, amikor a honlapunkra visszatérő fogyasztó ismételt hirdetéseket kap tőlünk. Idáig egy mérőkód elhelyezése és lista készítése elég volt, hogy ilyen hirdetéseket hozzunk létre. Ezentúl a mérőkód (Adwords, Facebook Pixel stb.) aktiválásához már a weboldal látogatójának előzetes hozzájárulása szükséges.

Miért is?

Ebben az esetben a hirdetés célját maga a hirdető fogja meghatározni, ezáltal már adatkezelői státuszba kerül. Ráadásul ezáltalál profilalkotás is lehetséges, ami eleve tilos. Az internetet és a fórumokat böngészve még nem lehet megtalálni a legjobb megoldást. Egyelőre úgy tűnik, hogy a remarketing hirdetések,- ha nem is teljesen, de biztos, hogy sokkal kevesebbel fogunk ezentúl találkozni.

Mi a Webügynél már régóta foglalkozunk GDPR-al és az átálással kapcsolatos ügyintézéssel. Ennek megfelelően a partnereink honlapjait és hirdetésiet a jelenlegi jogszabályoknak megfelelően kezeljük, hogy ne kelljen a büntetés miatt aggódni!

Amennyiben Önnek is segítségre van szüksége az átállással kapcsolatban, kérje ajánlatunkat!

 

Forrás: https://www.adatvedelmirendelet.hu/a-rendelet-szovege/

https://www.facebook.com/groups/374356759644112/

https://7blog.hu/gdpr/

https://index.hu/tech/2018/04/26/gdpr_europai_adatvedelmi_rendelet_adatbiztonsag_naih/

 

 



KAPCSOLAT