Webügy | Elkötelezett ügyfeleket szeretne? Akkor irány az Instagram! 1. rész
 

Elkötelezett ügyfeleket szeretne? Akkor irány az Instagram! 1. rész

Elkötelezett ügyfeleket szeretne? Akkor irány az Instagram! 1. rész

Az elmúlt évek során egyre több vállalkozás fedezte fel a közösségi médiában rejlő lehetőségeket. Mára már minden cég felé elvárás, hogy rendelkezzenek a Facebookon üzleti profillal és ugyanez lassan elmondható az Instagramról is.

A 2010-ben indult platform, mára már több mint 800 millió felhasználóval rendelkezik, a Facebook után a második legfontosabb közösségi felület, ahol a cégek kommunikálhatnak az ügyfeleikkel. Népszerűsége folyamatosan növekszik, felhasználói többnyire fiatalok. A közelmúltban rengeteg cég csatlakozott az Instagramhoz, miután felismerték, ezen a csatornán a legerősebb a felhasználók elkötelezettsége. A megnövekedett figyelemmel párhuzamosan a márkák közti verseny is erősödik, így egyre nehezebben lehet kitűnni az üzleti profilok közül.

A hazai vállalkozások egy fokkal szerencsésebb helyzetben vannak, mivel Magyarországon még csak gyerekcipőben jár a cégek Instagamos jelenléte. Ha új elkötelezett ügyfelekre vágyik, és emellett ismertebbé szeretné tenni az Ön által képviselt márkát, itt az ideje létrehozni céges Instagram fiókot. Nézzük, milyen módszerekkel hozhatja ki a legtöbbet ebből a platformból!

Üzleti profil

Első lépésként üzleti profilra kell átváltani, ez az alapja az Instagram marketingnek. Ez számos előnnyel jár az üzemeltetés során. Az egyik előnye például, hogy a profilnál megadhatunk telefonszámot, e-mail címet, így könnyebben felvehetik velünk a kapcsolatot.

Emellett össze lehet kapcsolni a Facebook fiókkal, a posztok teljesítését is könnyebben át lehet látni, adatokat lehet lekérni például, hogy hányan mentek át a weboldalra. De a leghasznosabb funkciója a hirdetések feladása – ami gyakorlatilag a saját poszt promócióját jelenti- , így nem kell a Facebook hirdetéskezelőjén keresztül indítani a hirdetéseket.

Célcsoport meghatározása

A hírfolyam elsődleges célja, hogy vonzó képet alakítsunk ki a látogatókban, ezért fontos, hogy az általunk megosztott tartalom elnyerje tetszésüket és elkötelezze őket. Ehhez a legfontosabb a célcsoport meghatározása. Tudnunk kell, mit szeretnek a márkában, milyen érdeklődési körük van, körülbelül milyen korosztály. Ezek után pontosabb képet kaphatunk arról, milyen tartalmakat kell megosztanunk az Instagramon.

A profil tartalma

Egyszerű felhasználónév! Sokan, ha keresnek egy terméket, csak beírják a cég nevét a keresőbe, így nem érdemes bonyolult felhasználónevet választani, óvakodjunk a számoktól, speciális karakterektől. A legjobb megoldás, ha azonos felhasználónevet választunk, mint ahogy a Facebookon szerepelünk.

Bio

A bio összetétele azért fontos, mert a profilra érkező látogatók ezzel találkoznak először, ezért lényegre törőnek, átláthatónak és egyszerűnek kell lennie az itt feltüntetett információnak. Másrészt ez az egyetlen hely, ahová linket lehet elhelyezni. Ide kerülhet a weboldal linkje, vagy akár egy promóciós aloldal linkje.

Rendszeres posztolás

A leggyorsabban úgy lehet növelni a követők számát, ha rendszeresen és sűrűn posztolunk. Kutatások kimutatták, hogy minél sűrűbben posztol valaki, annál gyorsabban növekszik a követőtábora. Napi minimum egy posztot érdemes kitenni, de ha a kapacitásunk engedi, akkor akár napi 4-5-öt is nyugodtan. A lényeg, hogy ez ne menjen a minőségi tartalmak rovására. Érdemes megfigyelni, milyen reakciót vált ki az adott poszt a követőkből, ezekből tisztán kivehető mennyire van elkötelezett követőtáborunk. A következő elkötelezettségek  erősségi sorrendje: 1. Repost 2. Taggelés 3. Komment 4. Like. Ha tehetjük, posztoljunk videókat is, mert ezekkel gyorsabban növekszik az elköteleződés, illetve több hozzászólást kapnak.

Instagram stories

Az Instagram használók negyede inkább nézi meg először a story-kat, mint a posztokat. Az ide feltöltött tartalmak mindössze 24 óráig jelennek meg, azonban nagyobb irántuk az érdeklődés a felhasználók között. Itt akár bejelentkezhetünk egy videóval, ahol bemutatjuk az aktuális készletet, feltölthetünk képeket a termékekről. Óriási előnye, hogy a megjelenített képekhez, videókhoz belső linkeket helyezhetünk el, amelyek a honlapra, vagy a promóciós oldalra viszik a felhasználót.

#Hashtag

Azok a posztok, amiket elláttak hashtaggel is, általában 10-15 %- al jobban teljesítenek, segítségükkel bővíteni lehet az eléréseket. Mindig figyeljünk arra, hogy a hastag releváns legyen a célközönséggel és a bejegyzéssel. Gondolkodjon a célközönség fejével, hogy ők mire kereshetnek, majd azokat tegye be a poszt alá. Figyeljen rá, hogy 30 hashtagnél semmiképp ne használjon többet.

Ha szeretné még hatékonyabban kihasználni az Instagramban rejlő üzleti lehetőségeket emellett tovább növelné közösségi média jelenlétét, akkor vegye fel velünk a kapcsolatot és mi segítünk Önnek!

 



KAPCSOLAT