Webügy | GYIK

Gyakran ismételt kérdések

Mások ezeket kérdezték, mi válaszoltunk

Általános

Csak budapesti cégekkel foglalkoznak, vagy vidéken is dolgozunk…

Természetesen nem földrajzi kérdés a webügy – el történő együttműködés. Több megyeszékhelyen és kissebb városokban is működnek vállalkozások, akik ügyfeleink. Sem a távolság, sem a technológia nem szabhat határt egy sikeres üzleti együttműködésnek.

 

Van rendszergazdám, Ő elég, hogy az online jelenlétemet megoldja?

A legtöbb vállalkozás esetében univerzális szaktudással bírnak az ott foglalkoztatott rendszergazdák. Ennek ellenére nem praktikus összemosni mindazt, ami a számítástechnikát érinti. Mind a hardver és szoftver üzemeltetés, mind PR, kommunikáció, mind az online marketing külön szakma, így más tudást és más kompetenciákat igényel. Sok esetben, ahol mindent egy embertől várunk el, pont ellenkező végeredménnyel zárulnak a dolgok, mint várnánk. Így lesz a sporólásból lényegesen nagyobb kiadás és még felelősségre sem vonhatunk senkit az eredménytelenségért.

Szolgáltatás részletező

Weboldal előtervezés

Előzetes igényfelmérés alapján elkészítjük a tervezett weboldal design és funkció tervét. Ezek alapján a megrendelő pontosan láthatja, hogy a készülő oldal, (főoldal és aloldal) hogyan fog kinézni: hangulata, színvilága. Továbbá, hogy a szükséges menük és funkcionalitások maradéktalanul megfelelnek e üzleti elvárásainak. A terveket személyes konzultáció keretein belül egyeztetjük a megrendelővel a szükséges módosításokat végrehajtjuk. Az oldal végleges kialakítása kizárólag a tervezet elfogadása után kezdődik meg. A terveket a megrendelőnek írásban el kell fogadni. Az előtervezésre fordított időt minden esetben az előzetes igényfelmérés és a támasztott elvárások alapján határozzuk meg. A meghatározott időráfordítás költsége tartalmazza a korrekciók elvégzését is. A tervek nem eredményeznek működő weboldalt és nem adjuk át a megrendelőnek

 

Webshop előtervezés
Előzetes igény és funkció szükséglet felmérés alapján elkészítjük a webshop design és funkció tervét. Ezek alapján a megrendelő pontosan láthatja, hogy a készülő webshop, hogyan fog kinézni: hangulata, színvilága Továbbá, hogy a szükséges menük és funkciók maradéktalanul megfelelnek e üzleti elvárásainak. A terveket személyes konzultáció keretein belül egyeztetjük a megrendelővel a szükséges módosításokat végrehajtjuk. A webshop végleges kialakítása kizárólag a tervezet elfogadása után kezdődik meg. A terveket a megrendelőnek írásban el kell fogadni. Az előtervezésre fordított időt minden esetben az előzetes igényfelmérés és a támasztott elvárások alapján határozzuk meg. A meghatározott időráfordítás költsége tartalmazza a korrekciók elvégzését is. A tervek nem eredményeznek működő webshopot és nem adjuk át a megrendelőnek.

 

Weboldal szerkezetkész kialakítása
Az elfogadott előtervek alapján maghatározott menürendszer és felépítés kialakítása, kizárólag a weboldal struktúra, valamint az admin felület kialakítására vonatkozóan (arculati elemek, képi és szöveges tartalmak beillesztését nem tartalmazza). Az elkészült szerkezetbe az ügyfél maga is beillesztheti, feltöltheti tartalmait. A szerkezetkész kialakítás már nem ad lehetőséget szerkezeti módosítások elvégzésére, kizárólag az elfogadott tervek kivitelezésére. A weboldal szerkezetkész kialakításának szükséges ráfordítását az előzetesen elfogadott tervek alapján állapítjuk meg.

 

Webshop szerkezetkész kialakítása
Az elfogadott előtervek alapján maghatározott menürendszer és felépítés kialakítása, kizárólag a webshop struktúra, adatbázis, valamint a feltöltési formátum és az admin felület kialakítására vonatkozik (arculati elemek, képi és szöveges tartalmak beillesztést nem tartalmazza). Az elkészült szerkezetbe az ügyfél maga is beillesztheti, feltöltheti tartalmait. A szerkezetkész kialakítás már nem ad lehetőséget szerkezeti módosítások elvégzésére, kizárólag az elfogadott tervek kivitelezésére. A weboldal szerkezetkész kialakításának szükséges ráfordítását az előzetesen elfogadott tervek alapján állapítjuk meg.

 

Weboldal képi és szöveges tartalmának feltöltése
Minden olyan képi-, vagy szöveges tartalom oldalszerkezetbe integrálására vonatkozik, melyet vagy megrendelő biztosít- annak jogtisztaságát szavatolja és azért teljeskörű felelősséget vállal-, vagy újonnan létrehozott tartalmak feltöltésére vonatkozik. A szolgáltatás nem vonatkozik a tartalmak nyelvi helyességének, relevanciájának ellenőrzésére, valamint a képek minőségének javítására sem. A korrekciókat és javításokat kapcsolódó szolgáltatás keretében (102002) végezzük el. A tartalom feltöltésre szükséges időráfordítást a tartalmak mennyisége alapján határozzuk meg.

 

Webshoptartalom, cikk- és egyéb törzsek, adatbázisok migrálása
Nagy terjedelmű adatok migrálása, webshop terméktörzsek, adatbázisok átemelésére vonatkozó szolgáltatás. Az adatok rendezésére, esetleges konvertálására, formázására is vonatkozik. Nagy terjedelmű adatbázisnak minősül az 50 recordnál nagyobb terjedelmű adatbázis. A szükséges ráfordítást az adatbázis formátuma, terjedelme és struktúráltsága alapján határozzuk meg.

 

Meglévő rendszerek felmérése, kompatibilitás vizsgálata

 

Meglévő rendszerek felmérése, kompatibilitás vizsgálata/Tanácsadói napidíj
Egyedi igények megvalósíthatóságának vizsgálata, webshopok, szoftverek, egyéb IT rendszerek pl.: számlázó, crm rendszerek (be – ből) történő adatnyerés, adatbevitel interface kialakításának lehetőségének vizsgálata. A szolgáltatást kizárólag titoktartási megállapodás mellett a szükséges hozzáférések biztosítása esetén áll módunkban teljesíteni. A szükséges ráfordítást az előzetes igényfelmérés és a rendelkezésre álló technikai paraméterek alapján határozzuk meg.

 

Rendszertervezés, specifikáció elkészítés
Egyedi igények megvalósításának tervezése, valamint annak eredmény termékére vonatkozó szolgáltatás. A specifikáció és annak szakmailag professzionálisan felépített elemei, elengedhetetlen részét képezik az egyedi szoftver, vagy rendszerfejlesztés megvalósításának. A kész dokumentumot annak minden elemével a megrendelő részére átadjuk, mely alapján a rendszer, illetve a fejlesztés megvalósítható. A szükséges ráfordítást a projekt komplexitása, valamint elemeinek száma és a szakértők kompetenciájának függvényében határozzuk meg.

 

Adminisztrációs felületkezelő betanítása
Weboldalak, webshopok esetében az adminisztrációs felület betanítása, a megrendelő igényeihez igazodva, akár a megrendelő telephelyén is (ebben az esetben kiszállási díjat számítunk fel).

 

Fejlesztői óradíj / programozó
Normál, valamint speciális webes, szoftveres igényekhez kapcsolható nem önálló projektfeladatok, ad-hoc elvégzése. A ráfordítás időbeli szükségességét előzetes felmérés, valamint a rendelkezésre álló adatok alapján határozzuk meg. Amennyiben a feladat elvégzését részletes felmérés nem előzi meg a kivitelezés során felmerülő többlet ráfordítás szükséglet költségét a munka felfüggesztése mellett, megrendelővel való egyeztetés alapján módosítható.

 

Fejlesztői napidíj / programozó
Komplex és projekt jellegű munka kivitelezése, teljes kapacitás biztosításával. Adott feladatokra kvalifikált szakember helyben, vagy kihelyezett munkavégzés mellett, teljes munkaidőben kerül biztosításra.

 

Rendszergazdai szolgáltatás
Telepített IT hálózatok üzemeltetése, hardveres- és szoftveres karbantartása, hibaelhárítási munkákra, valamint távoli help desc nyújtására vonatkozik. Szoftveres támogatást nem tartalmaz, vírusirtások esetében a szükséges szoftverek jogtiszta beszerzése a megrendelő költsége. Amennyiben helyszíni kiszállás elkerülhetetlen, előre meghatározott díjat számolunk fel. A szolgáltatás költsége a valós munkavégzés alapján kerül megállapításra, melyet megrendelő leigazol. Az igazolás alapján kerül megállapításra a ráfordítás valós időkerete, melyet utólagosan kell megfizetni. Minden megkezdett óra 20. perce után, egész óra munkavégzésnek minősül.

 

Weboldal és webshop élesítése, tárhelyre telepítés
A kész webes file-ok tárhelyre történő feltöltésére, valamint véglegesítés utáni beállítások elvégzésére vonatkozik. Ezen költség akár a megrendelő saját tárhelye, akár bérelt tárhely esetében felszámításra kerül. Amennyiben a szerkezetkész webfelület kerül élesítésre és a webtartalom később kerül feltöltésre, a megrendelő nem mentesül ezen költség alól. A ráfordítást az oldal(ak) terjedelme, strukturáltsága alapján határozzuk meg.

 

Webfelület technikai optimalizálása
Java, CSS, Open Graph, Html kódok, Meta adatok (Head és description összetevők), képek tömörítése stb. beállításai, melyek esetlegesen hibát jeleznek az optimalizáltság tekintetében. Ezen beállítások régebbi webfelületek tekintetében, de az újonnan kialakítottaknál is elengedhetelen, hogy megfelelően paraméterezze és indexálja a Google keresője. A ráfordítás mértékét előzetesen elvégzett teszt- és feladatjegyzék alapján kerül megállapításra. Az új oldalak esetében is szükséges a beállításokat végrehajtani, nem része a fejlesztésnek.

 

Webfelület tartalom vizsgálata, relevancia kialakítás, optimalizálás
Elengedhetetlen része az optimalizációs folyamatoknak, tartalmazza azon feladatokat és azok elvégzését, melyek által megfelelő terjedelemben és minőségben alakítható ki egy webfelület szöveges tartalma. Az ideális minőségű és mennyiségű tartalom által pedig, az oldal kulcsszó felhője is a megfelelő keresési kifejezéseket és szavakat fogja tartalmazni. A vizsgálat kiterjed a megrendelő által megadott magyar nyelvű tartalom nyelvtani és helyesírási hibáinak vizsgálatára és korrekciójára is. Idegen nyelvű, valamint szakmai tartalmak tekintetében sem nyelvtani, sem helyesírási ellenőrzést nem végzünk. A ráfordítás mennyiségét a szöveg terjedelme, komplexitása, hiányosságai alapján kerül megállapításra.

 

WordPress szerverszintű frissítése
Frissítés a WordPress legfrissebb verziójára. A rendszeres WordPress frissítés elengedhetetlen ahhoz, hogy a honlap stabil legyen. A friss verzió használatának előnyei: nagyobb biztonság, rendszer esetleges hibáinak javítása, optimalizálás, új funkciók bevezetése, mobil eszközökkel való kompatibilitás javítása.

 

Szöveges tartalom létrehozása
Megrendelő által meghatározott, vagy szabad- kapcsolódó témaválasztás mellett- populáris szöveges tartalom létrehozása, amely illeszkedik az optimalizálási feltételekhez és elvárásokhoz. A szolgáltatás célja főként a tartalom mennyiségének folyamatos minőségi növelése, az oldalak optimalizálhatósága okán. A szöveges tartalom létrehozása becsült ráfordítással kerül kiajánlásra. Amennyiben a becsült ráfordítás nem elégséges, a megrendelővel való egyeztetés után módosítható.

 

Google Analytics telepítése osztott használattal
A Google Analytics, azaz a Google hivatalos web elemző szoftverének telepítése, a megrendelővel osztott hozzáféréssel, amely lehetőséget biztosít, hogy folyamatos, hiteles és naprakész adatokat kapjanak az érintettek, hogy a felhasználók miként lépnek interakcióba a vizsgált webfelületekkel. Az elemzések által korrekciók hajthatók végre a hatékonyság érdekében, melyek nagyobb eredményt képesek biztosítani.

 

Kulcsszókutatás, -beállítás
Webfelületek Google- ban történő megtalálhatóságának alappillére. Az oldalak témájához, kínálatához legjobban köthető kulcsszavak és keresési kifejezések, keresési volumen alapján történő rangsorolása és listázása, valamint ezeknek az oldal háttéradatai közé építésére vonatkozó szolgáltatás. A ráfordítási szükségletet az adott oldalak száma a keresés összetettsége alapján határozzuk meg.

 

Weboldal-, webshop elemzés, teljesítmény kiértékelés
Felhasználó oldali, elengedhetetlen evidenciákat és tényadatokat vizsgálunk. Nem az oldal design elemeire koncentrál, hanem a funkcionalitásra és az oldalhoz köthető konverziók vizsgálatára. Az elemzésekhez a Google Analytics integrálása elengedhetetlen. Amennyiben van már az oldalon telepítve Analytics, a megrendelő a korlátozott betekintést szükséges, hogy biztosítson számunkra. A kiértékelés, minden esetben írásos jelentés formájában kerül a megrendelőhöz. A ráfordítás mértékét az oldalak terjedelme, komplexitása alapján állapítjuk meg.

 

Optimalizálás tekintetében fontos összetevők bekötése, aktiválása
Új, vagy már meglévő webfelületek esetében is a keresések kapcsán jelentősen növelhető a megtalálhatóság, illetve a látogató szám növelés az úgynevezett kereső azonos és social média szolgáltatások integrálásával. Ilyen például a Google komponensek (G+, MyBusiness, vagy – Facebook, Twitter, Instagramm, LinkedIn, YouTube csatorna) A ráfordítás mértékét a bekötendő összetevők száma alapján határozzuk meg a szolgáltatás tartalmazza a hiányzó felületek létrehozását, adatok hozzáadást is.

 

Social Média felületek létrehozása
Céges profil létrehozása a kívánt social média felületen, vagy felületeken. Hozzáférési adatok regisztrációja, továbbítása, cégadatok, tevékenységi körök megadása, fotók (borítókép, profilkép) feltöltése, moderációs beállítások elvégzése. A fiókot minden esetben osztott hozzáféréssel hozzuk létre.

 

Hirdetési fiók létrehozása, becsatolása, hirdetés felépítése
Az Adwords hirdetési forma, valamint social média felületeken megjelenített hirdetések igénybevételéhez elengedhetetlen hirdetési fiók kialakítása, osztott hozzáféréssel. Meglévő fiók esetében a szükséges hozzáférés és becsatolási folyamatok elvégzése, valamint a kampány típusok (hirdetés típusok, hirdetések) létrehozása, célzások beállítása. A ráfordítás mértékét a szolgáltatás típusa és a kulcsszavak, valamint a célzástípus alapján állapítjuk meg.

 

Adwords hirdetési kampánykezelés
A meglévő hirdetések optimalizálása (megadott kulcsszavak relevanciájának javítása, keresési kifejezések vizsgálata, földrajzi adatok, eszköz szerinti adatok, idő/napszak, landing oldalak tesztelése, demográfiai adatok, érdeklődés, tematika és piaci szegmens alapján). A ráfordítás mértékét a hirdetések mennyisége, típusa és a kívánt cél(ok) alapján határozzuk meg.

 

Facebook profilkezelés
Posztok, események, galéria, profil tartalom létrehozása, azaz feltöltése, a megrendelő által biztosított anyagokból. Kiegészítő szolgáltatás igénybevétele mellett (104011) szolgáltató által gyártott tartalmak feltöltése. A létrehozott események, játékok, posztok, felhívások, akciók, menedzselése. Előzetes protokoll alapján a felhasználói üzenetek megválaszolása.

 

Facebook kampánykezelés
Újonnan létrehozott, vagy meglévő hirdetési kampányok optimalizálása a megadott célzások és felhasználói viselkedés alapján. A ráfordítás mértékét a kampányok száma határozza meg.

 

Facebook poszt és Adwords hirdetési kreatív készítése
Hirdetések reklámértékkel bíró szövegezése, optimális terjedelemben és értelmezhetőséggel, valamint a kapcsolható képi tartalmak, grafikák kiválasztása, grafikák elkészítése kapcsolt szolgáltatás által (104007), ezek méretezése és integrálása a hirdetési felületekbe.

 

Online marketing tanácsadás, stratégiai tervezés
Meglévő, vagy újonnan épített webfelületek, brandek, termékek online népszerűsítését segítő startégia tervezése, mely kiterjed az alkalmazandó csatornák, felületek, eszközök kiválasztására, azok felhasználásának módjára és időzítésére, a mérőpontok beállítására az előzetesen meghatározott célzási szempontok alapján, Illetve a kampány(ok) előre látható költségeire, valamint a várható százalékos megtérülési- és eredmény mutatókra is.

 

Hírlevél és DM kampányok bonyolítása
A megrendelő által biztosított tartalom (képi, szöveges) formázása és a szintén a megrendelő által biztosított címanyagra történő nagy mennyiségű levél kiküldést foglalja magában. Amennyiben megrendelő csupán email cím listával rendelkezik, és arra szeretne anyagot kiküldeni, kapcsolt szolgáltatás (102003 / 104007) által a szolgáltató hozza létre az optimális tartalmat. A kiküldéseket, minden esetben utánkövetjük, statisztikázzuk és riportáljuk a megrendelő felé.

 

Adatbázis tervezés, felépítés
ERP rendszerekhez, webshopokhoz köthető adatbázisok logikai, adatbiztonság- és felhasználhatóság szerinti megtervezése, rendszerezetlen adatok rendszerbe migrálása. A ráfordítás mértékét minden esetben a feladat volumene határozza meg.

 

Grafikai és egyéb kreatív munka
Olyan kreatív munka elvégzésére vonatkozik, amely képi, vagy írott formában önálló szellemi termék. Webfelületekre előállított grafikai munkák, logók, bannerek, hirdetési kreatívok, plakátok, tervezése, webes- és hirdetési szövegek megírása stb. A grafikai munkákat több verzióban is (4) elkészítjük, és 2 alkalommal van korrekcióra lehetőség. Kreatív szövegeket az igény szerinti, vagy a szükséges terjedelemben hozzuk létre, egy verzióban és 3 alkalommal van lehetőség korrekcióra. A ráfordítás mértékét a feladat volumene alapján becsüljük és határozzuk meg, de a feladatok és igények esetleges változtatása esetén, megrendelővel előzetes egyeztetés alapján korrigálható.

 

Kiszállási díj – Budapest Ft / km
Kiszállási díjat, az alábbi esetekben számítunk fel: Rendszergazda, fotós kiszállás, valamint egy projekt keretein belül azokban az esetekben, amikor a kiszállás a megrendelő okán meghaladja a projekt kapcsán optimális mértéket. A kiszállás költség tényéről, illetve annak mértékéről előzetesen tájékoztatjuk a megrendelőt. A kiszállási költség mértéke az oda – vissza útra vonatkozik és minden esetben a Google útvonaltervezője által megadott kilóméterekkel számolunk.

 

Kiszállási díj – Budapesten kívül Ft / km
Kiszállási díjat, az alábbi esetekben számítunk fel: Rendszergazda, fótós kiszállás, valamint egy projekt keretein belül azokban az esetekben, amikor a kiszállás a megrendelő okán meghaladja a projek kapcsán optimális mértéket. A kiszállás költség tényéről, illetve annak mértékéről előzetesen tájékoztatjuk a megrendelőt. A kiszállási költség mértéke az oda – vissza útra vonatkozik és minden esetben a Google útvonaltervezője által megadott kilóméterekkel számolunk.

 

Webfejlesztési tanácsadás
Webes felületek tekintetében a kívánt hatékonyság elérését gátló tényezők feltárása, javaslattétel a korrekciókra, az aktív felületek felhasználói dinamikájának elemzése.

 

Rendszerfejlesztési tanácsadás
ERP rendszerekhez, vállalati egyedi szoftver megoldásokhoz köthető igények, elképzelések esetében szakreferens által végzett igényfelmérés és megoldási javaslattétel, mit mivel és hogyan lehet és érdemes megoldani.

 

Termék 3D fotózás, egyéb fotózás + utómunka
Termék, profil, és egyéb webes felületen megjelenítendő lépek készítése. A szolgáltatás tartalmazza a képek elkészítését, valamint azok felhasználhatóságát biztosító, minőségkorrekciós utómunkákat is. A folyamatok végén a kész feldolgozott, valamint a nyers képeket is átadjuk a megrendelő részére. 3D fotózás alkalmával a kép mozgathatóságát biztosító ifreme- mel együtt adjuk át, vagy integráljuk a webfelületbe.

 

A „Webügy” portfólió működtetője az Obsydian Professional Kft.

Tárhely szolgáltatás 1 GB
Tárhely szolgáltatás 5 GB
Tárhely szolgáltatás 10GB
A tárhely szolgáltatás részletei: 99.5% rendelkezésre állás; nagy teljesítményű szerverek jelentős tartalék erőforrásokkal; PHP futtatási lehetőség; MySQL adatbázisszerver; időzített script futtatási lehetőség; heti, havi adatmentést készítünk; Cpanel admin felület; e-mail fiókok igény szerinti darabszámban; FTP / FTP-TLS feltöltés a webtárhelyrePOP3 + POP3-SSL, IMAP + IMAP-SSL, SMTP, webmail

 

Havi rendelkezésre állási óradíj
Havi időkeret, óradíj átalány mellett, konkrét feladat meghatározás mellett szabadon felhasználható, azon tevékenységekre, melyek szükségesek az optimális működés fenntartásához. A munka konkrét meghatározása a Megrendelőn/Szerződésben kerül leírásra.

Fizetés és költségek

Mi alapján állapítják meg a munkadíjakat?

A költségeket több összetevő határozza meg. Elsősorban a feladat(ok), illetve az elvégzésükhöz szükséges időráfordítás. Az időráfordítás mértékét az ismétlődő feladatok esetében a gyakorlati tapasztalat, illetve a kialakított munkafolyamatok mögött lévő rutin alapján határozzuk meg. További összetevő a feladat(ok) elvégzéséhez szükséges emberi erőforrás szakmai összetétele és kvalitása. (pl.: Juniort, vagy Seniort igényel a feladat.) Ezen szempontok összesége határozza meg a ráfordítások mértékét és ez alapján határozzuk meg a költségeket. Azokban az esetekben, ahol előre nem ismert feladatsorok és összetevőkre lehet számítani és elengedhetelen egy részletes felmérés a pontos erőforrás és ráfordítás igény meghatározásához, ott kizárólag indikatívan tudjuk megállapítani a várható költségeket.

 

Melyik árkategóriába tartoznak, olcsóbb, vagy a drágább?
Egészen biztos, hogy van a piacon a Webügynél olcsóbb szolgáltató, de van drágább is. Aki kizárólag a költségeket alapján kíván dönteni, annak több ajánlatot is érdemes összehasonlítani a piaci szereplők közül. Ahhoz, hogy minőségi és valós eredményeket biztosítani képes munkát tegyünk le ügyfeleink asztalára, ahhoz, több jól képzett szakembert is kell foglalkoztatnunk. Mivel nem egy egyszemélyes garázsvállalkozásról beszélünk az ilyen vállalkozások áraival nyílván nem tudunk versenyezni, de nem is szeretnénk.

 

Létezik Önöknél fizetési könnyítés?
Igen! Igyekszünk a pénzügyi konstrukcióinkat az ügyfeleink igényeihez és lehetőségeihez igazítani, figyelembe véve, hogy minden tekintetben megfeleljen a hatályos jogi és pénzügyi szabályzóknak

Weblap, webshop

Amikor csinálnak egy új weboldalt a régi tartalmával és a Google pozíciójával mi történik?

A régi weboldal aktuális tartalmait frissítve, illetve a relevancia kialakításainak figyelembe vétele mellett természetesen átemeljük. Erre már a tervezés folyamatában gondot fordítunk, hiszen tudnunk kell, mit hova tervezünk beépíteni és mit hogyan, mennyire hangsúlyosan jelenítsünk meg. Tehát az Ön számára fontos tartalom nem vész el. A Google – ban elért pozíció biztosan módosul. Ez abban az esetben jelent problémát, ha bizonyos keresési kifejezések tekintetében az első oldalon szerepelt az oldal. Tapasztalataink szerint egy lecserélésre szánt oldal esetében ennek eléggé prózai okai vannak, amiket egyáltalán nem nehéz reprodukálni. Sőt egy új oldal kapcsán még talán jobbá is lehet tenni. Azzal viszont mindenképpen számolni kell, hogy ennek azért van időigénye, amíg “visszakúszik” az új oldal. Természetesen a Webügy által készített oldalak mindegyike olyan paraméterekkel és alapbeállításokkal készül, hogy ezt a folyamatot a lehetőségekhez képest minimumra csökkentsük. A folyamat felgyorsítására is több lehetőség kínálkozik, ezek viszon többlet költséggel járnak, de ahol ez fontos üzleti szempontból, ott érdemes erre költeni.

 

Az új weboldalamhoz új domain név is kell, vagy jó a régi?

Maradéktalanul jó a régi is. Itt azt érdemes végiggondolni, hogy egyrészt a jelenlegi domain milyen paraméterekkel bír, mennyire régi, illetve mennyire releváns a fő keresési kifejezésre, ami oldalunk szempontjából fontos. Amennyiben a jelenlegi domain nevünk nem több 1 – 2 évesnél és nem büszkélkedhetünk organikus első hellyel általa a Google keresőjében, lehet, hogy egy szerencsésebb Url választással rövid idő alatt, -főleg egy új és modern weboldalal- nagyobb eredményeket érhetünk el az idő múlásával. Amennyiben megtartja a régi webcímét, átírányítási szükséglete esetén, annak teljes ügyintézését is átvállaljuk.

 

Mikor és mennyit kell fizetnem, ha weblapot készítek?

Több alternatíva is létezik. Mi elsősorban azokat az egyedi vállalkozásra szabott megoldásokat preferáljuk, ahol megrendelőink céljainak és üzleti elképzeléseinek leginkább megfelelő megoldást választják. Ebben az esetben akkor lehet a költségeket biztosan meghatározni, amikor minden a feladathoz tartozó szemponttal és paraméterrel tisztában vagyunk. Természetesen az egyediség és a különleges igények kiszolgálása egy költségesebb műfaj, de az általa realizálható eredmény is lényegesen nagyobb. Ezen túlmenően tudunk alternatívákkal szolgálni azon ügyfeleinknek is, akik költség érzékenyebbek, de ugyan akkor igénylik a minőségi és eredményeket biztosító megoldásokat a weboldal készítés terén.

 

Az ismerősöm által elkészített weboldalt fel tudják javítani?

Nem is az a lényeg, hogy ki csinálta, inkább az, hogy mikor és milyen rendszerben készült az oldal. Tapasztalataink szerint a legtöbb régebbi oldal elavult technológiával kszült, így azok modernizálására vagy nem alkalmas a keretrendszer, vagy olyan indokolatlanul nagy munka, amelyhez képest nulláról felépíteni egy modern weboldalt lényegesen költségkimélőbb megoldás. Mi a Webügynél a költségkímélőbb és tartósabb technológiai megoldásokat részesítjük előnyben.

 

A nyílt forráskódú rendszerekhez mindenki hozzáfér, eléggé biztonságos?

Igen, biztonságos! Ahhoz, hogy ezt megértsük elsősorban meg kell tudnunk, pontosan mit is jelent a nyílt forráskódú szoftver. Ennek a jelentése elsődlegesen az, hogy szabadon használható, másolható, terjeszthető, tanulmányozható és módosítható, fejleszthető számítógépes program. Természetesen ez nem azt jelenti, ha egy ilyen platformon elkészítünk egy webfelületet, ahhoz bárki szabadon hozzáfér. Az elkészített fejlesztéseknek fizikailag helyet adó szerverek már eleve kizárják az illetéktelen hozzáférést, de más védelmi funkciókkal is – akár több rétegűvel- rendelkeznek ezek a megoldások. A legismertebb nyílt forráskódú rendszer például az Android, ami a legtöbb okostelefonon megtalálható, de kiemelhető a Firefox, vagy Chrome böngészők is, vagy az egyik legismertebb ingyenes irodai alkalmazás az OppenOffice, ami ma már LibreOffice -ként elérhető. Előnye pont a fent leírtakból fakad, azaz, hogy szabadon felhasználható, sokan és sok szempont alapján tudják fejleszteni, javítani a komponenseket, így azok egyre jobbá és felhasználói igényeknek megfelelőbbé válnak.

 

Milyen fizetési konstrunkciót tudnak ajánlani?

Ezt minden esetben a megrendelés, illetve a vállalás határozza meg. Amit minden ügyfelünknek igyekszünk biztosítani, hogy olyan konstrukciót dolgozzunk ki, amely mind az Ő, mind pedig a mi részünkre vállalható terheket és kockázatokat tartalmaz. Az ütemezett fizetési konstrukciótól kezdve a bérleti díjas megállapodáson keresztül a havi díjon át igyekszünk minden megoldást alkalmazni, ami megfelel a jogi és pénzügyi szabályzóknak.

 

Mennyi idő alatt lehet weboldalam/webshopom?
Ez leginkább az Ön igényeitől függ. Általában az egyedi megbízásainkat 6 – 8 hétre vállaljuk, de azon projektek, melyek nem túlzottan összetettek és sikerül mindent időben elfogadtatnunk és megkapnunk, ott ez az idő lényegesen lerövidülhet.

 

Olcsóbb, ha én készítem el a weblapomat, hisz ingyenes sablont bárki letölthet…

Ez természetesen vitathatatlan tény. Ebben az esetben mégis azt javasoljuk, gondolja végig pontosan mit szeretne elérni a weboldalával, milyen távlati lehetőségeket kínál az eszköz amelyen elkészíti és esetlegesen milyen üzleti hátrányt jelenthet egy ingyenes alkalmazás. Ami tény, ha ezek az ingyenes megoldások beváltanák, amit ígérnek, mindenki ingyenes oldalakkal lenne fenn a világhálón, ehhez képest a jelenleg aktív webfelületek mindössze 2,3% készült ingyenes platformon.

 

Milyen éves költsége van egy weblap üzemeltetésének?

A pontos költség megállapításhoz elengedhetelen tisztázni, mit értünk üzemeltetés alatt. Ügyfelenkén változik a feladat összetétele és persze az sem mindegy, hogy weboldalról, vagy egy webshopról beszélünk. Az üzemeltetési feladatok megállapítása minden esetben a vállalkozásra szabott egyeztetés eredménye, amely alapján körvonalzódik, hogy pontosan milyen feladatokról és igényekről beszélünk és ezek megvalósításához milyen erőforrás szükségletet kell párosítani. Ezek alapján lehet pontos összegeket meghatározni. Azokban az esetekben, ahol nem indokolt a folyamatosság, keretszerződésen belül ajánlunk fel havi kedvezményes órakeretet, melyet ügyfeleink kívánságuk szerint, vagy kihasználnak, vagy sem. Nem jelent havi fix költséget és kötelezettséget, de mégis biztonságérzetet ad. Ezzel biztosítjuk, hogy ügyfeleink webes ügyei a vállalkozáshoz kötött ismeretekkel rendelkező szakemberek kezében vannak és pillanatok alatt képesek “felvenni a fonalat”, egy – egy újabb feladat megoldása kapcsán.

 

Van lehetőség az elkészült weblap bővítésére?

Ez annak függvénye, hogy milyen platformon készült az oldal. Mi elsődlegesen kettő dolgot veszünk figyelembe: Egy, hogy olyan mértékben és komplexen tervezzük meg az oldalt, hogy az maradéktalanul alkalmazkodjon a hosszútávú üzleti elképzeléseihez. Kettő, olyan platformon fejlesztünk, amely a későbbiekben felmerülő igényekhez képes igazodni, azaz mind a tartalma, mind a szerkezeti elemei bővíthetőek.

 

Tudom e az elkészült weboldal tartalmát bővíteni én is, vagy maguknak kell mindig fizetnem?

Számunkra nem lenne rossz, de nem így van! Természetesen igény esetén admin felületen keresztül, bármikor módosíthat tartalmakat, vagy újakat tölthet fel. Ehhez biztosítjuk az admin felület használatának betanítását is, így Ön üzembiztosan fogja tudni kezelni az oldalt.

 

A weboldalamra kellene fotót/szöveget feltölteni, de nem akarok vele foglalkozni, megoldható, hogy megcsinálják?

Igen, semmi akadálya. Erre több féle szolgáltatás is elérhető a Webügynél. Új webfejlesztés esetében már az ajánlat részét képezi ennek a feladatnak az elvégzése is. Természetesen a későbbiekben is átvállaljuk, amennyiben erre van igény. Azon ügyfeleink, akik szereretnék megoldani a tartalom feltöltését, admin felületen keresztül maguk is megtehetik.

 

Még nincs konkrét elképzelésem, de szeretnék weboldalt, így is tudnak segteni?

Igen! Kollégáink kellő tudással és tapasztalatokkal rendelkeznek ahhoz, hogy azokra az igényekre is fényt derítsenek, amelyre Ön esetleg még nem is gondolt. Ráadásul megismerve az Ön vállalkozásának részleteit, céljait, képesek megalkotni azokat a legfőbb irányelveket, amelyek által életre hívhatjuk webes felületét. A kialakított tervek alapján ügyfeleink is szárnyalni kezdenek, hiszen először látják közös fantáziánk testet öltött valóságát.

AdWords

Van értelme AdWords-re költenem, az első oldalon jövök a Google-ban?

A forgalom és bevétel növelés céljából mindenképpen van értelme az AdWords hirdetésnek, még akkor is, ha a természetes találati listán kedvező pozíciót foglal el az oldal. A felhasználók különböző keresési kifejezések alapján igyekeznek megtalálni a számukra érdekes szolgáltatást, így elképzelhető, hogy ügyfeleket veszítünk azzal, ha nem jelenik meg a természetes találati listán az oldal, az adott kifejezésre. Az AdWords hirdetésekkel lehetőségünk van ezt kivédeni, továbbá nem csupán keresőszavas hirdetésekkel célozhatunk, hanem a display hálózatot kihasználva szöveges, képes, vagy videós hirdetésekkel is növelhetjük a weboldalunk forgalmát és ügyfeleink számát.

 

A webáruházamban több ezer termék van annyit meghirdetni, egyszerre mekkora költség?

Webáruház esetében a termékek meghirdetése (akár az összes termék hirdetése) költségének szempontjából nem kell hogy meghatározó szempont legyen a termékek darabszáma. Az AdWords hirdetéseken belül rendelkezésünkre áll olyan technikai megoldás, amellyel könnyedén hirdethetünk akár több ezer terméket is, anélkül, hogy ez plusz költségeket jelentene. A webshop termékek hirdetése során -hasonlóan az egyéb keresőhálózati hirdetésekhez- a hirdetési relevancia, a weboldal minősége és az aktuális piaci verseny lesz meghatározó.

 

Mennyit kell költeni az AdWordsre, ha van jó weboldalam?

A piaci verseny mellett az AdWords költségek meghatározó eleme a megfelelő hirdetési relevancia. Az átlag feletti hirdetési relevancia kialakításához a kulcsszavak és a hirdetési szöveg minőségén és relevanciáján kívül, a weboldal minősége játszik fontos szerepet. Azaz az összeállított hirdetéseink és hozzá tartozó kulcsszavaink összhangban legyenek a webolal (azon belül is a céloldal) tartalmával. A jó minőségű weboldal segítségével jelentősen optimalizálhatjuk a hirdetési költségeinket.

 

Önöknél mi a garancia, mert nagyon rossz tapasztalataim vannak?

Partner keresés közben gyakran lehet olyan ígéretekkel találkozni, amelyek irreális eredményeket és garanciát is biztosítanak, azonban lássuk be ez túl szép és gyanús. Mi nem tudjuk azt mondani, hogy 100%-ig biztos, hogy minden hirdetése az első helyen fog megjelenni és ez szinte fillérekbe kerül, azonban azt garantálhatjuk, hogy körültekintően és profi szaktudással látjuk el a ránk bízott feladatokat.
Amit biztosan várhat tőlünk: A feladat megkezdése előtt akár többször is konzultálunk Önnel, hogy pontos koncepciót alakíthassunk ki, javaslatokat teszünk azzal kapcsolatban, hogy a költségek optimalizálása mellett, hogyan érhetőek el a legjobb eredmények és ehhez milyen módosításokra, fejlesztésekre van szükség akár a hirdetés céloldalát tekintve, akár a meglévő fiók kampányait nézve. Új fiókok esetében szintén az a cél, hogy a vállalkozása céljainak és keretének megfelelően legjobb eredményeket érjük el. Rendszeresen statisztikákat készítünk és konzultálunk Önnel, továbbá Önnek is maximális betekintési és szerkesztési joga van a hirdetési fiókban.

 

A mi cégünk csak Debrecenben dolgozik, ha hirdetek, akkor országosan is megkereshetnek?

Az AdWords hirdetésekben lehetőség van azokat az ügyfeleket megcélozni, akik a kívánt földrajzi helyen tartózkodnak, így elkerülhetjük azt, hogy ha Ön Debrecenben szolgáltat, akkor az ország más pontjairól megkeressék. A földrajzi célzásnak köszönhetően az Ön hirdetései csak a megjelölt területen jelennek meg, így nem kell attól tartani, hogy hirdetési költségei felesleges megkeresésekre fordítódjanak. A kampányok rugalmasan alakíthatóak, azaz ha idő közben fejlődik és terjeszkedik a vállalkozás, abban az esetben tetszőlegesen módosítható a földrajzi célzás is.

 

Mivel másabb, ha Önök csinálják meg az AdWords hirdetésem, mint ha én magam?
Az online hirdetések menedzsmentje ma már külön szakma. A Google hirdetési rendszere olyan módon lett kialakítva, hogy akár kezdő, teljesen laikus hirdetők is kezelhessék. Ehhez a Google csapata is nyújt bizonyos támogatási rendszert, azonban a cél az, hogy ne csupán hirdetéseket hozzunk létre és futtassunk a cég számára, hanem ezek az igényeknek megfelelően meg is térüljenek.
Nézzük egy egyszerű példán keresztül: Szeretném felújítani a lakásomat és úgy döntök, hogy nem hívok szakembert, hanem saját kezűleg festek ki. Az eredmény tekintetében valószínű, hogy a következőket tapasztaljuk: Több időt fordítottam rá, amíg keresgéltem a jó megoldást, esetleg a költségeim is igen magasak lettek végül, és nem utolsó sorban a végeredmény nem olyan lett, mintha profi csinálta volna. Az AdWords hirdetésekre levetítve idő-, költséghatéghatékonyság és az eredmények tükrében jobb befektetés szakértőkre bízni a feladatokat. Természetesen a hirdetések felépítésén és menedzsmentjén kívül -amennyiben Ön hozzáértő- elemzéssel és tanácsadással is segíthetjük az Ön munkáját.

 

Nincs bankkártyám, hogyan vehetem mégis igénybe az AdWords szolgáltatást?
Az AdWords fizetési lehetőségei között több opciónk van, amelyeket a számlázási ország és a pénznem határoz meg. Magyarországon, forintban történő fizetés esetén választhatunk hitelkártyás és bankkártyás fizetés közül, valamint amennyiben nem rendelkezünk bankkártyával lehetőség van átutalásos fizetésre. Az átutalandó összeget a Google AdWords rendszere által megadott számlaszámra szükséges befizetni. Továbbá, ha az Ön számára a kézi befizetés sem megoldható, lehetőség van a Webügyön keresztül futtatni hirdetéseit. Ebben az esetben a jogszabályban meghatározott összeg, azaz a hirdetési keret 15%-a adódik a hirdetési keret összegéhez plusz költségként, mint ügynökségi díj.

 

AdWords hirdetésnél betekintési lehetőségem lesz a fiókomba?

Az AdWords hirdetési fiókhoz minden ügyfelünk esetében osztott hozzáférést biztosítunk, azaz Ön bármikor megtekintheti, vagy akár szerkesztheti is kampányait. Továbbá a hirdetési fiók számlázási és fizetési beállításait is ezen keresztül végezheti el.

 

Régi a weboldalam, mielőtt AdWords hirdetésbe kezdenék, azt előtte rendbe kell tenni?

Látatlanban nehéz megmondani, de a legtöbb esetben a tapasztalataink szerint szükséges módosításokat, fejlesztéseket végrehajtani. Ügyfeleinknek ilyen esetben egy elemzést szoktunk javasolni, amelyben feltárjuk azokat a pontokat, amelyeket érdemes “rendbe rakni”. Az elemzés mellett, javaslatokat teszünk általánosságban a weboldalra vonatkozóan, valamint hirdetési szempontból is, hogy hogyan felelhet meg a modern online trendeknek, továbbá igény esetén el is végezzük ezeket a módosításokat.

 

Az amit hirdetni szeretnék a Google -ban nem is szerepel a weboldalamon, így akkor nincs értelme?

Előfordul, hogy egy weboldal régi, vagy sem tartalmilag sem technikailag nincs felkészítve egy AdWords hirdetésre, vagy funkciójában nem ezt a célt szolgálja, azonban megoldás mindig van. A hirdetési kampányok felépítése előtt javasolni szoktunk egy tanácsadással egybekötött elemzés elkészítését, amelyben megoldást javaslunk az adott helyzetre. A lehetőségek között szerepel a weboldal teljes átalakítása vagy fejlesztése (esetleg, amennyiben szükségesnek érzi ügyfelünk egy új oldal elkészítése), valamint megoldásként szolgálhat egy landing oldal elkészítése, amely technikailag és tartalmilag is olyan módon kerül kialakításra, hogy a hirdetések által érkező felhasználókat megfelelően informálja és interakcióra ösztönözze. Sablon megoldás ebben az esetben nem létezik, mindig az ügyfél igényei határozzák meg a lehetőségeket.

SEO - Kereső optimalizálás

Valóban kiment a divatból a SEO?

Nem! Viszont jelentősen átalakult a módszertana.

 

Elég a linképítés…

A Google Pingvin algoritmusának indítása előtt (2012.04.24.) a linképítés “fénykorát” élte, mint SEO folyamat, amely következtében tucatszámra jöttek létre azok a haszontalan, vagy rossz minőségű linkek, amelyek valódi tisztasága igen csak vitatható volt. A linképítés még ma is a Google rangsorolásának 3 legfontosabb tényezője között szerepel, hiszen célja, hogy jobban látható váljon a weboldal a keresőmotorok számára. A Pingvin algoritmus egyik fő célja volt, hogy a linképítés “kiskapuit” felszámolja és hát lássuk be, sokakat érzékenyen érintett a büntetés.
Napjainkra a linképítés folyamata jelentősen átalakult azzal, hogy a Google egyre nagyobb teret enged a social media felületeknek, így a linképítést érdemes a teljes online marketing koncepció részeként kezelni és ahhoz igazítani. Linképítés során érdemes azokat a jó minőségű megoldásokat választani, amelyek során a social media tevékenységekkel, a PR cikkek kihelyezésével és blog vezetésével párosíthajuk (természetesen sok egyéb lehetőség létezik).

Összegezve a linképítés a SEO folyamatok része kell, hogy legyen, de önmagában nem éri el a kívánt hatást.

 

Utólag nem elég SEO-zni az oldalt?

Tapasztalataink szerint, ez egy igen összetett kérdés, mivel az ideális eset az, ha a weboldal első pillanatától, már a fejlesztés során figyelünk a SEO szempontokra és folyamatosan dolgozunk rajta mivel a Google algoritmusai is újulnak, a felhasználói viselkedés is változik.

A valóságban gyakrabban találkozunk olyan megkeresésekkel, amelyek egy már meglévő és élő weboldal optimalizálására vonatkoznak. Természetesen soha nem késő elkezdeni, de számolni kell azzal, hogy a keresőoptimalizálás nem egy rövid távon eredményt generáló folyamat. A komplex és több összetevős munkálatok során számolni kell azzal, hogy lépésről lépésre építkezünk és haladunk előre, így folyamatosan jobb és jobb pozíciót ér el a weboldal a természetes találati listán. Találkozhatunk nagyon csábító ígértetekkel: “X napon belül a legelső helyre kerülhet!” Jól hangzik ugyan, de ahogy mondani szokták az ígéret szép szó, de csak ha megtartják! Ebben az esetben is így van. Hozzáértő, folyamatos és szisztematikus munkával jó eredményeket érhetünk el, amelyeket lehetőség szerint minél előbb érdemes elkezdeni.

 

A SEO-t elég csak egyszer jól megcsinálni?

Sajnos a válasz: Nem. A SEO egy folyamat összefoglaló neve. A weboldal optimalizálására folyamatosan szükség van, attól függetlenül, hogy egy idő után elkezdenek megtérülni az ebbe fektetett energiák és anyagiak. A technikai megoldások fejlődnek, a felhasználói igények változnak, és ezekre a Google is reagál az újabb és újabb frissítéseivel, algoritmusaival. A jól lefektetett alapok állandó karbantartásával, fejlesztésével és bővítésével folyamatosan jól működő, könnyen megtalálható weboldal jön létre, amely alkalmas az értékesítés támogatására és a bevételek növelésére.

 

Fizetett hirdetés, vagy SEO?

Optimális esetben mindkettő. A fizetett hirdetések és a keresőoptimalizálás nem csupán a weboldal forgalmára vannak kedvező hatással, de egymásra is hatnak, ezért érdemes stratégiát építeni. A SEO (keresőoptimalizálás) hosszú távú folyamat, amely elősegíti, hogy kedvező pozícióba kerüljön weboldalunk a Google természetes találati listáján, míg az online hirdetések rövid távon képesek nagy forgalmat generálni az oldalon. A SEO folyamatok jó minőségű, felépítésű weboldalt eredményeznek, amelynek köszönhetően optimalizálhatjuk a hirdetések elérési volumenjeihez tartozó költségeket, miközben a bevételeink növekednek. Fordított ráhatásban pedig a fizetett hirdetések által generálódó nagy látogatói forgalom hozzájárul a weboldal optimalizálási folyamataihoz.
Érdemes az online megjelenési stratégiát úgy kialakítani, hogy a SEO folyamatok (technikai SEO, tartalomcentrikus keresőoptimalizálás, stb.) minél előbb kezdődjenek meg a weboldalon, hiszen minden online jelenlétnek az alapja a jól felépített weboldal. Később erre épülve indítsunk hirdetéseket és kezdjük el intenzíven építeni a brandet, vagy növelni bevételeinket (Google AWords, social media hirdetések).
Speciális esetekben természetesen létezik olyan megoldás, amikor kifejezetten a fizetett hirdetések jelentik a forgalomnövelés lehetőségét, de ezt minden cégnél és tevékenységnél egyedileg kell megvizsgálni.

 

Honnan tudják, hogy milyen szövegeket írjanak, akár az oldalra, akár egy blogbejegyzésbe?

A weboldal szöveges tartalmának fejlesztése előtt, legyen szó az alaptartalmakról, vagy folyamatosan frissülő blogbejegyzésekről, minden esetben egy részletes megbeszélést szoktunk kérni ügyfeleinktől, hiszen mindenki a maga cégét, tevékenységét, termékeit ismeri a legjobban. A megbeszélés során egy koncepciót is kialakítunk, ha folyamatosan frissülő tartalmakról van szó, ami mentén megkezdjük a munkát. Az egyeztetést követően a tartalomírás előtt alapos kutatómunkát végzünk a cég profiljához kapcsolódó releváns témakörökben- a keresőoptimalizálás szempontjából is-, hiszen ezeknek a webtartalmaknak nem csupán piaci és szakmai szempontból kell helytállniuk, de a SEO szempontokat is figyelembe kell venniük. Az elkészült tartalmakat minden esetben jóváhagyatjuk ügyfeleinkkel és csupán ezt követően kerülnek ki nyilvános online felületre.

WebSzerviz

Mennyit képes egy ilyen szolgáltatás lendíteni a weblapomon?

Ez egy nagyon jó kérdés és nem is könnyű számszerűsíteni “jóslások” alapján. Ennek megfelelően mi inkább a kimutatható eredményekre alapozunk. Ez annyit tesz, hogy kimutatjuk a kiinduló állapotot és természetesen havonta értékeljük a fejlődést. Egy dolog tény, ha egy webfelülettel “foglalkoznak” az fejlődik, a fejlődés jobb mutatókat eredményez és igazán akkor vagyunk mi is elégedettek, ha ügyfeleink nem csupán a számok által, hanem már az üzeleti eredményeik által is érzékelik a fejlődést.

 

Miért határozzák meg az AdWords költés minimum összegét?

Ennek egyszerű az oka. A költés minimumának meghatározására azért van szükség, mert így nagyjából biztosítható az a napi költségkeret, amivel érdemes egy kampányt elindítani. Ennél kissebb összegek tapasztalataink szerint nem hoznak érzékelhető eredményeket. AdWords kampányok esetében érdemes első körben felmérni, hogy pontosan mit és mennyiért tudunk meghirdetni. Ezeknek az információknak a birtokában már körvonalazható egyrészt, hogy mekkora az ideális költségkeret és milyen időintervallumban kell a kampányt, vagy kampányokat futtatni a megfelelő eredmények érdekében.

KAPCSOLAT