Webügy | Beszéljünk róla… – GDPR, avagy az adatvédelem új korszaka 1.
 

Beszéljünk róla… – GDPR, avagy az adatvédelem új korszaka 1.

Beszéljünk róla… – GDPR, avagy az adatvédelem új korszaka 1.

 

Ha az elmúlt időszakban legalább egy hírportálra felment bizonyára ismerős a GDPR kifejezés. Idén május 25-től hatályba lépő rendelet mindenkit érint, mégis csak az utóbbi pár hónapban lehet róla intenzívebben olvasni.

A GDPR, vagyis a General Data Protection Regulation lényegében az Európai Unió által elfogadott adatvédelmi- és adatok áramlásáról szóló rendelet. Az új jogszabály az EU tagállamainak adatvédelmét igyekszik egy kalap alá venni, és célja, hogy a felhasználók személyes adataik felett nagyobb kontrollal rendelkezzenek.  Kevesen tudják, de a GDPR már 2016-ban életbe lépett, de az ezidáig tartó türelmi idő miatt kevesen alkalmazták.

Blogsorozatunkban összeszedünk minden fontosabb információt a GDPR-al kapcsolatban, hogy mindenkinek zökkenőmentesen menjen az átállás.

Kezdjük az alapokkal….

„A rendelet szövege szerint minden személyes adatnak minősül, ami alapján egy személy beazanosítható, legyen az a neve, lakcíme, emailcíme, telefonszáma. Valamint azonosításra lehet alkalmas “testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó tényező” is.

Ezeken kívül külön plusz védelmet élveznek a faji és etnikai, politikai, vallási és világnézeti, szexuális életre vonatkozó adatok és egészségügyi adatok is. „

Vagyis ez mit jelent?

Lényegében minden olyan tevékenység adatkezelést jelent, amelyekben a személyes adatokkal dolgozunk, mint például adatok gyűjtése, felvétele, tárolása, felhasználása (pl. marketing célokra), továbbítása.

Lefordítva, ha van egy honlapod biztos, hogy rád is vonatkozik a GDPR jelenlegi rendelete. Ha hirdetéssekkel foglalkozol biztos, hogy újra kell gondolnod az egész stratégiádat, és ha webshopot üzemeltetsz, ki kell találni a megfelelő lépést a büntetés elkerülése miatt. És akkor a sima adattárolásról még nem is beszéltünk…

Tehát a magyar cégek jelentős része valamilyen formában érintett.

Mi történik, ha nem teszünk eleget a GDRP rendeletének?

A válasz igen egyszerű: büntetés. “A bírság mértéke 20 millió euró, vagy az előző év világpiaci árbevételének 4%-a.” Ettől függetlenül a bírság mértékét a NAIH fogja megállapítani, ami több tényezőtől is függ.

Mit jelent ez a gyakorlatban?

Minden szituáció egyedi megoldást igényel, éppen ezért későbbiekben igyekszünk minden nagyobb szegmenst áttekinteni, hogy milyen lépések szükségesek, hogy sikeres legyen az átállás.

Webügy csapata már egy ideje foglalkozik a GDPR-al és az átállással kapcsolatos ügyintézéssel. Ennek megfelelően a partnereink honlapjait és hirdetéseit a jelenlegi jogszabályoknak megfelelően kezeljük, hogy ne kelljen a büntetés miatt aggódni!

Amennyiben Önnek is segítségre van szüksége az átállással kapcsolatban kérje ajánlatunkat!

Jövőheti posztunkban a hirdetésekkel és az ahhoz kapcsolódó teendőket szedjük össze. A cikkhez kattintson ide.

 

Forrás:

https://www.adatvedelmirendelet.hu/a-rendelet-szovege/

https://www.facebook.com/groups/374356759644112/

https://7blog.hu/gdpr/

https://index.hu/tech/2018/04/26/gdpr_europai_adatvedelmi_rendelet_adatbiztonsag_naih/

 

 

 

 

 



KAPCSOLAT