Ajánlatkérés
A KKV-k és az informatika világa

A KKV-k és az informatika világa

 

A kis- és középvállalatok jelentős számban vannak jelen hazánkban. A Telekom megbízásából a BellResearch csapata pedig megerősítette az eddigi tapasztalatokat az infokommunikációs szolgáltatásokkal kapcsolatban és arra a következtetésre jutottak, hogy a magyar KKV-ék számára ez a folyamat még mindig nem bír akkora jelentőséggel. 

A legtöbb cégnél a versenyképesség, a költséghatékonyság és a profit termelése a legfontosabb. Természetesen minden cégnél nagy jelentőséggel bírnak ezek a pontok. Viszont, ha nem kiadásként tekintünk az informatikára, hanem befektetésként, ami később nyereséget termel, máris megváltozhat az álláspontunk. 

A BellResearch reprezentatív kutatásából kiderül az is, hogy amennyiben a cégek áldoznak pénzt az ilyen jellegű innovációra, ezeket a megoldásokat megpróbálják házilag vagy egy jártasabb ismerősük bevonásával orvosolni. A feltérképezés megmutatja, hogy az IT üzemeltetést kisebb vállalkozások esetében a cégvezető végzi, a nagyobb KKV-ék esetében már van egy erre a célra foglalkoztatott munkatárs vagy informatikai vezető. 

A kutatásban résztvevők 50%-a hajlik afelé, hogy a különböző informatikai szolgáltatásokat egy azon cégektől vegye igénybe. Itt kitérnék arra, hogy nagy valószínűséggel azok a cégek, akik a honlapjukat egy adott cégnél elkészítették, azokkal elégedettek voltak, visszatérő ügyfelek lesznek, ha teszem azt mondjuk online marketing tevékenységet szeretnének folytatni. Jelen statisztikák szerint a kisebb cégek 40%-a működtet honlapot, a nagyobb KKV-éknál ez az arány 28%-kal magasabb. 

Ön mit gondol, egy hazai KKV az éves bevételének hány százalékát fordítja informatikára? 

Hozzáértőként megközelítőleg 5-7%-ot mondanék, ezzel szemben a felmérés mindössze 1%-ot mutat. A vállalkozások egy része úgy véli, ha nem muszáj, nem szívesen költ informatikai szakemberekre, hanem rábízza az egyik kollégájára, barátjára, ismerősére, családtagjára. A közepes méretű vállalkozások esetében 20% körül mozog azoknak a száma, akik IT szolgáltatóra bízzák ezeket a feladatokat.

Tisztában vannak a vállalkozások a fejlett informatika előnyeivel, többek között azzal is, hogy egy jó IT háttér az új ügyfelek szerzésében segíthet, költséghatékony lehet hosszútávon és a technikai lépéstartás sem egy utolsó pont, a versenytársakkal való harcba szállásról nem is beszélve. Mindezek ellenére felettébb megfontoltan döntenek a témát illetően. 

Legyen az Ön cége az egyik, aki a kókler munka helyett a professzionális szolgáltatások által a csúcsra jut!

Esetleges kérdéseivel forduljon bizalommal hozzánk! 

Copyright 2018 © Webügy Kft.