Ajánlatkérés
Amit eddig tudni akartál a CRM-ről

Amit eddig tudni akartál a CRM-ről

Találkoztál már ezzel a rövidítéssel, de fogalmad sincs, hogy mi az? Azt mondják, hogy megkönnyítené a cég életét, de még nem kaptál átfogóbb képet róla? Esetleg hallottál róla, de nem tudod, milyen előnyökkel járna a cég számára? Ha felmerült benned bármelyik kérdés, akkor jó helyen jársz, hogy megtudd a válaszokat!

Kezdjük az elején! Mi is az a CRM?  Az ügyfélkapcsolat-kezelés (Customer Relationship Management - CRM) fogalma egy cég partnereit érintő folyamat-és adatkezelésre vonatkozik. Egy CRM rendszer célja, hogy az ügyfélkapcsolati folyamatokat támogassa, naprakész adatokat szolgáltasson, segítse új ügyfelek szerzését.

A CRM folyamatok köre magában foglal minden olyan folyamatot, amely valamilyen formában köthető az ügyfelekkel való együttműködéshez, a meglévő ügyfelek kiszolgálásához, a nekik történő újra értékesítéshez vagy a potenciális ügyfelek megkereséséhez. Minden vállalkozás tisztában van azzal, hogy tudatosan és szervezetten kell irányítani az ügyfélkapcsolatokat.

A CRM rendszernek több célja is van, többek között az ügyfélelégedettség növelése, a professzionális folyamatok betartása, ezen keresztül pedig az eladások, profitszerzés növelése.

De mégis hogyan lehetséges ez? Egy ilyen rendszer segítségével ügyfél információs adatbázist hozhatunk létre. Itt minden felhasználó rögzíthet új értékesítési lehetőségeket, különböző feladatokat és természetesen az előzményeket is. A rendszer segítségével rendszerezettebben vannak tárolva az információk, így minden fontosabbat meg lehet találni, mindezt egy helyen. A munkatársak szervezettebben, gördülékenyebben láthatják el feladataikat, és a vezetőknek is megvan a megfelelő rálátásuk mind a munkatársak teljesítményére, mind pedig az ügyfélállomány megfelelő kezelésére.

Korábban csak a nagyvállalatoknál volt elérhető ez a fajta ügyfélkapcsolat-kezelés, viszont mára már a kkv szektor számára is készülnek ilyen szoftverek. A kis-és középvállalatoknál általánosságban egy-egy személy végig kíséri az összes folyamatot egy ügyfélnél, míg egy multinacionális vállalatnál egy részleget kap meg egy delikvens. Tehát a konklúzió az, hogy kkv-knál érdemes a személyeknek az egész rendszert teljes egészében átlátnia, hogy hatékonyan tudja azt kezelni.

Felmerülhet a kérdés Önben, hogy rendben, de mégis miért éri meg igazán befektetnie ebbe a rendszerbe. Nos, nézzük meg ezeket azokat a pontokat, amelyek nagyobb előnyhöz juttatják a céget:

1. előny: a cég mindennapi életébe megfelelő módon integrált CRM rendszer használata mérhető árbevétel- vagy partnerszám növekedést eredményez.

2. előny: nem szétszórtan, hanem összeszedetten egy helyen van jelen MINDEN ügyféladat

Növeli a munka hatékonyságát. Közvetlen lehet látni, hogy ki, mikor, mi célból kommunikált az ügyféllel és mindazt milyen eredménnyel tette. Mivel folyamatosan frissítve van a rendszer, így naprakész információk kerülnek bele az adatbázisba.

3. előny: lényegtelen, hogy ki, mikor megy szabadságra, hiszen ehhez az információhoz bárki, bármikor jogosultsági szintjéhez mérten hozzáférhet.

4. előny: pontos adatokat találhatunk meg könnyedén, nem kell beérnünk körülbelüli számokkal, információkkal

Pár kattintással előttünk van minden lényeges információ, amely AZONNAL a rendelkezésünkre áll és minden adatot hiteles forrásból tudhatunk meg.

5. előny: számtalan kimutatást lehet eszközölni, mind ügyfelek terén, mind pedig a munkatársakat illetően

Megtudhatjuk, hogy miért éppen bennünket választottak az ügyfelek, mi a közös pont bennük, milyen ügyféligények vannak és természetesen a kollégák munkájáról is kaphatunk visszajelzéseket. Például: melyik a leghatékonyabb munkatárs, melyik dolgozó, hány szerződést köt az ügyfelekkel stb.

6. előny: segít kiépíteni a hosszú távú kapcsolatot az ügyfelekkel

A kinyert adatok alapján megfelelően célzott marketingkommunikációval hatékonyabb az értékesítés az ügyfél felé. Amennyiben esetlegesen nemet kapunk a potenciálisnak vélt ügyféltől, akkor sincs min keseregnünk, hiszen a későbbiekben egy másik alkalommal -persze megfelelő adatkezeléssel- még felkereshetjük immáron célozottabban, aminek segítségével akár egy esetleges együttműködés is létrejöhet.

Megbeszéltük, hogy mi a CRM rendszer, azt is, hogy mire való, és milyen előnyökhöz juttatja a céget. Most pedig térjünk rá arra, hogy mikor érdemes bevezetnie a cégnek a rendszert.
Ha találunk legalább egy olyan igaz állítást, amely igaz vállalatunkra, akkor érdemes megfontolnunk, hogy bevezessük-e a CRM rendszert.

Lássuk ezeket:

·         nagy az ügyfélállomány

·         információs problémák merültek fel, ha szabadságon volt vagy hiányzott a munkatárs, aki foglalkozott az ügyféllel

·         egyszerre akár többen is tartják az ügyféllel a kapcsolatot

·         szükségünk van kimutatásokra, összesített adatokra, hogy tervezni tudjunk

·         szeretnénk mérni az értékesítő munkatársak eredményességét

·         kutatásra van szükség a marketing kampányokhoz, hogy azt célozottabban tudjuk az ügyféligényekhez igazítani

Amennyiben felkeltettük érdeklődését és szeretne az igényeihez mérten kialakított egyedi CRM rendszert működtetni, keressen fel bennünket bizalommal!

KAPCSOLAT

Copyright 2018 © Webügy Kft.