Ajánlatkérés
Márkaépítés az Instagramon

Márkaépítés az Instagramon

 

Mint az már az előző cikkben is említettük, hogy az Instagram a leggyorsabban fejlődő közösségi média platform, a maga 800 milliót meghaladó felhasználójával. Mégis, az ebben rejlő lehetőségeket csak kevés vállalkozás használja ki. Magyarországon a marketingesek csupán 18 %-a tevékenykedik aktívan a platformon, és közülük is csak 1%-a végzi ezt profi módon. Ezért az a vállalkozás, amely úgy dönt, hogy megjelenik az Instagramon, nagy lépéselőnyt szerezhet a konkurenciával szemben.

Az Instagarm lehetőséget biztosít, hogy vállalkozása az új csatornán keresztül építse a márka ismertségét, új elkötelezett ügyfeleket szerezzen, megnövelje a keresletet a terméke vagy szolgáltatása iránt, valamint segít elnyerni az érdeklődők bizalmát.

Azonban ahhoz, hogy ezeket a sikereket elérje, nem elég, ha létrehoz egy üzleti profilt, feltölt egy képet és várja a lájkokat és kommenteket. Ez a módszer egy személyes profilnál működhet, azonban ahhoz, hogy egy üzleti profilt fellendítsen, ennél jóval többet kell tennie.

Cégek számára az Instagramos jelenlét legfőképp nem az eladásról szól, hiszen nem arra találták ki. Ha feltölt pár képet és azokat meghirdeti, szerezhet pár követőt, de ezek nem lesznek hűségesek és nagy valószínűséggel vásárolni se fognak. Ellenben, ha egy dinamikus Instagram fiókot irányít, ahol rendszeresen tölt fel tartalmat, változatos és érdekes dolgokat oszt meg, könnyebben szerezhet olyan követőket, akik önszántukból csábultak el, így nagyobb lesz a bizalmuk a márka, vagy termék felé. Az Instagram legfőbb szabálya, hogy szolgáltatását vagy termékét szórakoztató módon mutassa be a követőinek, hiszen a közösségi médiát az emberek akkor keresik fel, ha szórakozni, kikapcsolódni vágynak. Bizonyára Ön sem szereti az Instagram lapozgatása közben megjelenő reklámokat, azonban ha reklám helyett egy minőségi, személyes tartalommal találkozik, máris jobban megakad a szeme rajta.

Azokról az oldalakról, amelyek a legtöbb követővel rendelkeznek az Instagramon, egy dolog mondható el jellemzően: nem profi beállított fotókat posztolnak. Helyette személyesebb fotókat tesznek közé, és mernek olyan vizuális elemeket használni, amelyek segítségével megmutathatják, kik ők, így tudnak kötődni hozzájuk az olvasók/követők.
Emellett még fontos tényező a bejegyzések gyakorisága, ha a fogyasztói élmény kihasználásáról van szó. Vékony a határ a között, ha a követői hírfolyamát teletömi napi 4-5 poszttal és a között, ha olyan ritkán posztol, hogy még a létezését is elfelejtik. Ahhoz, hogy ezt a finom vonalat eltalálja érdemes megfigyelni és kitapasztalni mit igényel a célközönsége.

A követők számának növekedésével pedig egyenes arányos módon fog nőni a márka/ cég ismertsége is. Hiszen egyre több emberhez jut el a márka híre, és ezek a követők, ha az általuk preferált hangnemet és stílust használja a kommunikáció során, olyan lojális ügyfelekké válhatnak, akiket nem kell majd győzködni ahhoz, hogy vásároljanak, megteszik maguktól.

Ha most még mindig azon gondolkozik, hogy hatékony marketingeszköz lehet-e az Ön számára az Instagram, tegye fel magának ezt a két kérdést: A célközönsége aktív az Instagramon? A versenytársai sikeresek ezen a platformon? Ha a kérdések közül legalább egyre igen volt a válasz, ne habozzon, vágjon bele!

Ha mindehhez szüksége van valakire, aki tanácsod ad, fogja a kezét, vagy esetleg meg is csinálja Ön helyett, akkor keressen minket bizalommal és segítünk elérni sikereit!

Copyright 2018 © Webügy Kft.