Ajánlatkérés

Egyedi szoftver- és
alkalmazás megoldások

Szoftveres ügyviteltámogatás

Referenciák

Ügyfeleink igényei mindig egy egyszerű kérdésből adódnak…


Vajon van a cégem ügymenetében olyan folyamat, amit szoftveres támogatással hatékonyabbá, egyszerűbbé, gyorsabbá és ezek által gazdaságosabbá lehetne tenni? A legtöbb esetben a válasz, igen, bár nem mindig egyértelmű, hogy pontosan hogyan és pontosan milyen szoftver megoldás segíthet az elvárt eredmény elérésében. Fontos megismerni a pontos igényeket, azon belül pedig az üzleti folyamatokat, hogy szakmai tanácsokkal élhessünk leendő megbízóink részére. Egyszerűbb a helyzet, amikor kezdeményezések professzionálisabbá tétele a cél, mondjuk egy majdnem jól funkcionáló Excel alapú kimutatás, vagy adatkezelőt kell hatékonyabbá, modernebbé és komplexebbé tenni.

Ügyviteli szoftverek és komplett rendszerek evolúciója a hazai vállalkozásoknál


A 90 – es évek óta a legtöbb vállalkozás folyamatosan igyekszik fejlődni, mind az informatikai infrastruktúra, mind az alkalmazások terén. A kezdetleges megoldások helyett, ma már a legtöbb esetben fellelhetők azok a főként felhő alapú ügyvitelt támogató szoftverek, melyek átláthatóbbá, kezelhetőbbé és eredményesebbé teszik a cégek ügymenetét, működését. Egy cégvezetőnek számtalan területen kell precíz rálátással rendelkeznie, és elengedhetetlen, hogy folyamatosan optimalizálja az erőforrásokat. Nem könnyű feladat. Ma már elképzelhetetlen az élet olyan rendszerek nélkül, melyek a működésük során keletkezett adatokat képes egy jól strukturált adatbázisba rendezni.

Mely területeken alkalmazhatunk ma már felhő alapú szoftvereket


E – Kereskedelem Ügyfél / Vevőnyilvántartás Számlázás / Pénzügy Készletgazdálkodás Foglalási rendszerek Egyéb nyilvántartó rendszerek Folyamatirányítás Gyártástámogatás Projektmenedzsment Könyvelés Dokumentumkezelés Ügyféloldali szoftverek, alkalmazások


…csak, hogy néhányat említsünk a leggyakoribb szoftveres alkalmazások közül.

Ahol már korábba felismerték az igényt, ott az egyik leggyakoribb jelenség, hogy a cég fejlődési és stratégiai ütemének megfelelően kerültek bevezetésre különféle gyártók termékei, vagy egyedi alkalmazások és szoftveres megoldások. Eleinte nagyon sokat segített egy kisebb vastagklienses alkalmazás is, amely például képes volt a raktárt és az árumozgást kezelni. Egy másik tapasztalat a régebbi alkalmazásoknál, hogy nagyon „hozzá nőnek” a cég dolgozóihoz, és még akkor is makacsul ragaszkodnak hozzájuk, amikor egyértelműen látszik, hogy kinőtte a cég.

Sok vállalkozás a fejlődésük és igényeik ütemében újítottak meg, vagy vezettek be újabb szoftvereket. Ezeknek egyik fő jellemzőjük, hogy egymástól függetlenül, az adott modulra fókuszáltan működnek, sok esetben a mai napig. Az egymástól független rendszerek főként emberi erőforrásokat vonnak el, de nagyon megnehezíthetik a pontos kimutatások elkészítését is, vagy csak egyszerűen a szinkron hiánya miatt a legtöbb folyamat nem képes automatikusan működni.

Konklúzió: Az egymástól független, nem integrált rendszerek nem fejlődnek együtt a folyamatokkal, valamint az igényekkel. A legtöbb mára elavult, és gyakran pont az integráció, így a szinkronfolyamatok hiánya miatt jelentős többletmunkát jelentenek, így a működtetésük gazdaságtalan és nem is biztonságos.

Egyedi, vagy dobozos szoftvermegoldást válasszunk?

Gyakori kérdés, mert általános tévhit, hogy a dobozos megoldásokat kedvezőbb költségekkel lehet bevezetni, ami első ránézésre igaz is lehet. Azonban van néhány nem elhanyagolható szempont, amit szintén érdemes figyelembe venni a döntés előtt.

  1. Mennyire képes biztosítani az igényeket, vagy nem kevés kompromisszumot kell vállalni
  2. Hány olyan funkcióért fizetek, amiket nem tudok kihasználni
  3. Hogyan képes alkalmazkodni más rendszerünkhöz
  4. Mennyire támogatott és rugalmas
  5. Hosszútávon hogyan alakulnak a költségek (2 – 3 év)

Ezen információk birtokában érdemes alternatívákat keresni, akár a dobozos termékek között, akár az egyedi megoldásokat is megvizsgálva. Az egyedi szoftverek, alkalmazások bekerülési költségei egyértelműen magasabbak, viszont minden tekintetben az adott cégre, vagy az igényelt funkcióra van fejlesztve. Nincs bérleti, vagy licence díj, nincsennek felesleges funkciók, nem kell kompromisszumokat kötni és hosszútávon gazdaságosabb a fenntartása.

Rendszerintegráció


A rendszerintegráció olyan komplex folyamat, amely során a különálló egységet képező, heterogén informatikai infrastruktúrát alkotó rendszerek egy magas szintű, egységes szolgáltatássá fonódnak össze. A jól kidolgozott, összehangolt működésű integrált rendszer a vállalkozás vezetői és alkalmazottai számára egyaránt egyszerűbbé teszi a mindennapi munkafolyamatokat és összefogott, produktív munkavégzést eredményez. A komplex rendszertervezést megelőzi a vállalati infrastruktúra lehető legpontosabb felmérése, de az integrációs folyamat legfontosabb fázisa maga a rendszertervezés. Az integrált rendszer lehetővé teszi, hogy a vállalaton belül egy egységes informatikai környezet alakuljon ki. Integrált rendszerek nem csak egy vállalat mindennapi működésében vannak jelen, hanem integrációnak számít bármilyen webáruház raktárkezelő vagy pénzügyi szoftverrel történő összekapcsolása, illetve egy számlázóprogram bekötése is.

Eddigi igények, amikkel találkoztunk


  • Rendszerintegráció, szinkron folyamatok kialakítása
  • E-kereskedelmi rendszerek tervezése, fejlesztése
  • Folyamattámogató rendszerek fejlesztése
  • Új fejlesztések integrálása meglévő rendszerekhez
  • Felhő alapú megoldások tervezése, fejlesztése
  • Adatkezelő rendszerek tervezése, fejlesztése
  • Moduláris fejlesztések az igényekhez és lehetőségekhez igazodva
  • Egyedi nyilvántartó rendszerek és alkalmazások kialakítása
  • „Okos” projektek Start Up – ok megvalósítása

Ágazatok, ahol már szereztünk tapasztalatokat


E – Kereskedelem Oktatás Turizmus Vendéglátás Ingatlan Építőipar Sport és szabadidő Gyártás Értékesítés Raktározás Csomagolás Szállítmányozás Jog Egészségügy Igazságügy Kultúra, művészet Filmgyártás Ügyfélszolgálat Állattenyésztés Mezőgazdaság Energiagazdálkodás Humánerőforrás Élelmiszeripar Vízgazdálkodás

Folyamataink


1
Üzleti igényfelmérés

Minden esetben egy, vagy több személyes találkozó alkalmával, alaposan körbejárjuk a megfogalmazott igényeket, igyekszünk teljes mértékben belelátni azokba a folyamatokba, melyeknek megismerése segíthet feltérképezni az eredmény biztosításához szükséges feladatok mibenlétét és mennyiségét, valamint a szükséges technológiát, platformot. Tanácsadó kollégáink az igények pontosításában is segítséget tudnak nyújtani.


Indikatív költségmegállapítás

A fejlesztéshez és egy új szoftver megrendeléséhez kell a „kedv”, amit egy magas költség azonnal el is tud venni. Mielőtt a felek belelovalják magukat, érdemes a nagyságrendekről beszélni. Egy fejlesztés tervezett költségeit az évek alatt megszerzett tapasztaltok által, viszonylag pontosan be lehet határolni. Ez persze nem jelenti azt, hogy félinformációk alapján meg lehet állapítani a költségeket. Valamint a feladatok kibontásánál, az esetlegesen bővülő igények jelentősen befolyásolhatják a végleges árat.

2

3
Rendszerigény követelmény felmérés

Ahhoz, hogy megismerjük az elvégzendő feladatokat, pontos felmérés veszi kezdetét. Ilyenkor végig kell menni, minden apró és olykor jelentéktelennek tűnő elváráson, részleten, funkcióigényen és főként logikailag fel kell építeni a projektet.


Rendszer követelmény specifikáció

Amikor már látszik a scope, le kell ülni és létrehozni a felmérés eredménytermékét a rendszerkövetelmény- specifikációt. Ennek a dokumentumnak a mentén dolgoznak a fejlesztők, és ez alapján tudja a megrendelő is, hogy pontosan mi is lesz a végeredmény. A fejlesztés csak abban az esetben kezdődik meg, ha dokumentációt mindkét fél elfogadta és jóváhagyólag aláírta.

4

5
Szerződés

A vállalás tárgyának függvényében két féle szerződéssel dolgozunk – Megbízási-, vagy Vállalkozási szerződés – jön létre, amely mindkét esetben tartalmazza mind a megrendelő, mind a cég jogait és kötelezettségeit. Minden esetben mellékletként megtalálható a vállalás pontos részletezése, vagy maga a követelményspecifikáció.


Fejlesztés

Megkezdődik a fejlesztés. Amennyiben publikus oldalról van szó, elkészülnek az első látványtervek, melyek a frontend fejlesztés alapját jelentik. Ezzel egy időben megindul a backend fejlesztés is, ami a motorját fogja alkotni az új fejlesztésnek. A fejlesztési ütemeknek megfelelően, ügyféldemókat iktatunk be, így a megrendelő mindig aktuálisan láthatja az elkészült modulokat, funkciókat.

6

7
Tesztelés

Az elkészült modulok első körben fejlesztői tesztelésen esnek át, majd a fejlesztés végén az egységes funkcionalitást teszteljük. Ezek a tesztek éles futtatási környezetben, természetesen nem publikusan zajlanak. A tesztnél fontos, hogy a megrendelő, illetve mindazok, akik az elkészült fejlesztést használni fogják, részt vegyenek ebben a folyamatban. A feltárt esetleges hibák az élesítés előtt javításra kerülnek.


Bevezetés – betanítás

Egy komplexebb rendszer alkalmazása jelentős változás egy cég életében. Az átállás és az üzembiztos használat nem is megy egyik napról a másikra, ezért érdemes hosszabb időintervallumot szánni rá. Ennek a folyamatnak a támogatása minden esetben része a fejlesztésnek. Előzetesen meghatározott óraszámban a felhasználók és az adminok betanítását is elvégezzük, valamint az oktatásról videó anyagot, valamint felhasználói dokumentációt is készítünk, melyet átadunk a megrendelőnek.

8

9
Üzemeltetés

Egyedi fejlesztésű, összetettebb rendszerek esetében ajánlott úgynevezett SLA szerződést kötni (Jelentése: Service Level Agreement = Szolgáltatási Szint Megállapodás), melyet érdemes a fejlesztés elején fixálni. Ezen szerződések célja  a szolgáltatási minőség biztosítása a teljes időtartam alatt. Kevésbé összetett projektek, vagy nem csupán saját fejlesztés esetében, egy üzemeltetési megállapodás is teljes biztonságot tud jelenteni a megbízó számára.

A folyamatábrában leírtak tájékoztató jellegűek nem jelentenek kötelezettséget egyik fél számára sem!

Fenntarthatóság


Egyedi rendszereinket, szoftvereinket, alkalmazásainkat ismert és fejlesztői körökben elismert technológia és módszertan mentén készítjük, megfelelő fejlesztői dokumentációval adjuk át, így biztosítva, hogy cégünktől függetlenül is fenntartható, továbbfejleszthető szoftvert biztosítsunk a megrendelőink részére.

Fejlesztési platformok


reference_image
reference_image
reference_image
reference_image
reference_image
reference_image
reference_image
reference_image
reference_image

Kapcsolat








Az adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat megismertem.

Elérhetőségeit bizalmasan kezeljük!
Hírlevelet nem küldünk, harmadik fél részére nem adjuk ki!

Copyright 2018 © Webügy Kft.